2012. április 10., kedd

Mignon






 Nagyon örültem mikor megláttam a Kifőztük magazinban ezt a receptet, rögtön el is döntöttem hogy Húsvétra el készítem. Annyit változtattam rajta hogy a két lap helyett négyet rakok egymásra és a mázat 50 dkg porcukor helyett 30dkg-ból készítettem. A családnak nagyon ízlett, és szerintem nagyon dekoratív sütemény.





Hozzávalók36db-hoz:
A piskótához:
6 tojás
2 evőkanál víz
18dkg cukor
20 dkg liszt
1 csapott kávéskanál sütőpor
4 evőkanál olaj

A krémhez:
3 dl tej
3 púpozott evőkanál liszt
12 dkg vaj
10dkg porcukor
1 teáskanál vaníliakivonat
színtelen mandula aroma ízlés szerint (én két kupakkal tettem bele)

A mázhoz:
30dkg porcukor
40-50ml víz
pár csepp citromlé
étel festék ( én egy kupak zöld festéket tettem bele)





Elkészítés:

Kétfelé vesszük a piskóta hozzávalóit, és két lapot sütünk belőle. Az egész tojásokat a cukorral és a vízzel addig verjük míg a massza ki nem fehéredik és a térfogata is meg nem nő.Hozzáadjuk  az olajat, majd óvatosan bele forgatjuk  a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, majd 180 fokra melegített sütőben megsütjük. Hagyjuk kihűlni.
Csomómentesre keverjük a lisztet a tejjel, sűrű krémet főzünk belőle, majd teljesen kihűtjük.
Kikeverjük a vajt a cukorral és a vaníliakivonattal, hozzáadjuk a főzött krémet és kihabosítjuk.Beletesszük az ízlés szerinti aromát.
Megtöltjük a lapokat a krémmel, és pár órát hűtőben tartjuk. Felszeleteljük a süteményt majd rácsra helyezzük.
(Szerintem sokkal mutatósabb a sütemény ha nem szeleteljük fel és csak a tetejét vonjuk be a mázzal és csak utána szeleteljük hogy megszilárdult.)
A porcukorból , vízből, a citromléből mázat csinálunk és ételfestékkel színezzük.bevonjuk vele a süteményt és szobahőmérsékleten 1-2 órát szárítjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése